Huge Muslim-American TV Station Shutting Doors. GOOD RIDDANCE!

But Al Gore made millions off of them

1072

Al Jazeera America, an Arab cable news television station based in New York City, is closing on April 30th of this year. The network is owned by the Al Jazeera Media Network, a Middle Eastern multinational multimedia conglomerate. Al Jazeera made a huge, multi-billion dollar investment to get into the America media market.

Al Jazeera America got started when the Al Jazeera Media Network paid Al Gore and other investors over half a billion dollars for their struggling cable channel, Current TV.

What a waste of money that proved to be!

Al Jazeera America’s stirred controversy because it was deemed to be an attempt by rich Saudis to influence the American public with pro-Muslim propaganda. While those concerns proved to be overblown (mostly because no one watched it!), the company was not without its share of controversy.

Last year, Osman Mahmud, the Senior Vice-President of Broadcast Operations and Technology, was sued for discriminating against female employees and making anti-Semitic remarks.

Also last year, Shannon High-Bassalik, AJAM’s former senior vice president of programming and documentaries, filed a multi-million lawsuit against the channel alleging a biased pro-Arab coverage and the mistreatment of employees.

The good news: lots of Arab money was wasted on a failed attempt to brainwash American TV viewers. The bad news, Al Gore enriched himself to the tune of hundreds of millions of dollars by selling his failed cable station to the Saudis. (The irony of Al Gore, “Mr. Global Warming”, making millions off the Saudis was not lost on many conservatives).

Buh-bye, pathetic Arab News Network. You wont be missed!